img

Koniec z cukrowaniem! Czas ograniczyć słodycze.

/
/
/
257 Wyświetleń

Każda z nas chce być piękna i szczupła, to przecież oczywiste. Jeśli chodzi o wygląd naszego ciała mamy wiele powodów do narzekania. Mało jest osób, które w pełni są zadowolone ze swojego wyglądu. Jeśli całą zimę przeleżałaś na kanapie, zajadając czekoladę i przybrałaś na wadzę,  zamiast zaczynać nową, może nie do końca skuteczną dietę lepiej jest ograniczać słodycze.

Ograniczać słodycze? To dobra decyzja?

Jeśli jemy dużo słodyczy i nie potrafimy bez nich żyć to odstawienie ich w dużym stopniu pomoże nam w odchudzaniu. A pierwszym sygnałem, że się nieprawidłowo odżywiamy jest sięganie po przekąski. Najczęściej eliminujemy węglowodany złożone takie jak makarony, ziemniaki, pieczywo, kaszę, więc nasz organizm domaga się energii, której mu brakuje. No ale przecież nasz mózg jest uzależniony od słodyczy i jest nam bardzo ciężko rezygnować ze słodyczy. Słodycze dla mózgu to nagroda. Często sięgamy po nie gdy mamy gorszy dzień lub zły humor. A dzieje się to wtedy gdy brakuje hormonów szczęścia: serotoniny i dopaminy. Aby lepiej się poczuć musimy podnieść ich poziom. Nasz mózg jest taki sprytny, że szybko zapamiętuje uczucie przyjemności jakim jest jedzenie słodkich rzeczy. I taki o to sposobem wytwarza się uzależnienie od słodyczy, z którym ciężko zerwać. Ale jeśli mamy dobrze ułożoną dietę, to nasze hormony szczęścia są w równowadze i nasz organizm nie domaga się słodyczy. I w takim przypadku warto skorzystać z wizyty u dietetyka w celu ustawienia nam systemu jedzenia.

Czy cukier to wróg nr 1 zgrabnej sylwetki?

Węglowodany dzielimy na proste i złożone. Fajnie jeśli potrafimy je rozróżnić od siebie. Do węglowodanów prostych zaliczamy owoce, słodycze, mleko – zawierają laktozę i powinny stanowić 10% naszej diety. Natomiast węglowodany złożone powinny stanowić do 50% diety. Zaliczamy do nich pieczywo, ziemniaki, makarony, płatki, warzywa. Niebezpieczne są dla nas węglowodany proste. To właśnie przez nie szybko stajemy się głodni i nasz metabolizm zwalnia. A dzieje się to dlatego, bo powodują szybki wzrost stężenia glukozy w naszej krwi i nagły jego spadek.

Szklanka soku – tak? Czy nie?

Czas ograniczać słodycze

Pamiętajmy o tym, że soku nie możemy mylić z wodą. To nie jest to samo. Sok zaliczamy do cukrów prostych. Dla naszego organizmu to jak posiłek. A jeśli już tak bardzo chcemy codziennie pić szklankę soku pomarańczowego dla zdrowia to najlepiej ten ze świeżo wyciskanych owoców. Soki w kartonach są sztucznie słodzone i  nie takie zdrowe jak nam się wydaje. Taką szklankę soku ze świeżych wyciskanych owoców możemy śmiało traktować jako nasze drugie śniadanie, zamiast innego posiłku. I najlepiej wypijmy go do południa, by nasz organizm mógł spalić tę energię cukrów prostych. Jednak odrobina cukru jest potrzeba w naszej diecie, bo to zastrzyk energii potrzebny w naszym organiźmie. Jednak pamiętajmy o tym, że cukier nie może być naszą podstawą w diecie.

Jak wykreślić z naszego życia ten zły cukier?

Nie wykluczajmy z naszego jadłospisu pieczywa, ziemniaków i makaronów. To właśnie dzięki tym produktom nasz organizm ma równowagę przyczynia się do tego stężenie insuliny i glukozy. Hormony szczęścia są na podobnym poziomie a organizm nie magazynuje tkanki tłuszczowej. A jeśli naprawdę już nie wytrzymujemy i mamy mega ochotę na coś słodkiego to zamiast czekoladowego batona sięgnijmy po pełnoziarniste ciasteczka lub domowe przekąski bez dodatku śmietany lub lodów.

Nadmiar cukru i jego skutki

Spożywanie cukru w dużych ilościach grozi cukrzycą, otyłością, miaźdżycą, zaburzeniami hormonalnymi, nadciśnieniem tętniczym. Nadmiar cukru powoduje też senność i zmęczenie. Można powiedzieć, że jest zaraz po alkoholu i papierosach jest silnym uzależnieniem. Od cukru jesteśmy przyzwyczajeni od dzieciństwa. Codzienne spożywanie go powoduje stan nadmiernego zakwaszenia. Dlatego dobrze będzie jeśli go ograniczymy.

Czekoladowy batonik – odmówić sobie czy nie?

Czas ograniczać słodycze

Najlepiej nie jeść słodyczy ale jeśli już nie możemy się powstrzymać to zjedzmy kostkę gorzkiej czekolady. I to najlepiej po głównym posiłku. Organizm odłoży mniej tłuszczu a nasza nieodparta ochota na słodycze zostanie zaspokojona.

Pamiętajmy jednak, że słodzik i produkty typu light nie są zdrowe. Zamiast cukru jest w nich chemiczny słodzik, albo więcej tłuszczu na rzez brakującego cukru. Pamiętajmy o tym, by jeść normalne produkty w ramach rozsądku, zwracając uwagę na ich skład. To, że zjemy coś light nic nam nie da oprócz tego, że się oszukujemy.

 

 

 

 

  • Czasem trzeba siebie nagrodzić albo sobie odmówić, wzamian jedząc coś dobrego i pożywnego. Ja wolę to drugie, chyba że po prostu nie wypada odmówić.

    ________________________
    Polska marka.koszulki patriotyczne.

    • Oczywiście 😉 Wszystko w granicach rozsądku, nagrody też są potrzebne 😉

  • ” To, że zjemy coś light nic nam nie da oprócz tego, że się oszukujemy.” Dokładnie light to po prostu idealny chwyt marketingowy. Co nam da 0 cukru skoro mamy np. podwójną ilość tłuszczu.

  • Iza K. (Amare.)

    Jestem zdania, że cheat meale raz na tydzień to super sprawa. Wtedy możesz pozwolić sobie na trochę słodyczy. 😀

It is main inner container footer text